Receptionist

Niklas Andersson, receptionist:

Niklas brinner för god service och gott bemötande

Älmhults kommuns växel tar dagligen emot cirka 100 unika samtal från invånare och kommunala medarbetare. Att arbeta i växel och reception kräver ett gott bemötande och en god service – något som Niklas Andersson brinner för.

Som receptionist hjälper Niklas besökare som kommer till kommunhuset. Han hjälper och vägleder även dem som ringer in till växeln, vilka kan vara både invånare och medarbetare på kommunen. Utöver detta sköter han även administration kring växel och telefoni.

– Mitt arbete är varierat, även om jag i stort sett har samma arbetsuppgifter varje dag. En ny dag betyder nämligen nya besökare och telefonsamtal. Därför är ingen dag den andra lik, säger Niklas.

Kontakten med människor ger ett lärorikt arbete

Niklas tycker att det bästa med att arbeta som receptionist är den dagliga kontakten med människor:
– Jag har både kontakt med anställda i kommunen och kommunens invånare och besökare. Tack vare den täta kontakten med kommunens anställda får jag en inblick i de olika verksamheterna och jag lär mig mycket.

Att arbeta på just Älmhults kommun är för Niklas ingen slump. Han trivs med att arbeta för en stor arbetsgivare.
– Att arbeta på Älmhults kommun ger anställningstrygghet och trygghet i frågor som rör pension och förmåner. Dessutom är medarbetarna trevliga och det är en god stämning mellan verksamheterna, säger Niklas.


Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att surfa vidare accepterar du dessa cookies.